11 január 2014

Egészségesebb haj - a beismerés

A hajam szerkezete katasztrófa. Sajnos sikerült saját "bőrömön" tapasztalnom, hogy a hajvasaló kinyírja a hajat. Amíg szőke volt és rövid, majdnem napi szinten vasaltam, ám közel sem volt ilyen tropa... Vitaminokat akkor sem szedtem, nem feltétlen ennek tudható be a különbség, viszont a fazon megtartása miatt 2-3 hetente vágtam, ez minden bizonnyal jót tett neki. Azonban elkezdtem nem vágni és vártam, hogy majd megtetszik valami fazon, arra váltok. Nem találtam semmit, és a hajam megnőtt, ám sem különösebb ápolást, sem olló élét nem kapott. A levét persze most iszom meg a nem törődésemnek, amikor növeszteném tudatosan. Nem vagyok újévi fogadalmas, de akármilyen közhely, én most tudtam magam elhatározni. Ha érdekel a terápiám, esetleg te is elszántad magad, akkor tarts velem :).
Mikor tűnt fel először, hogy nagyon nincs rendben a hajam? Amikor már sokadik hajmosásra elég vastag tincs hullott ki... Amikor a hajamat jobban megvizsgálva azt vettem észre, hogy az első pár tincs, sok-sok centire "fel van törve"... Amikor igazán elszörnyedtem az a napokban volt... Hülyeségnek tűnhet, de amíg régen elég volt bőven háromszor átgumizni a copfom, ma már sajnos négyszer kell. Ekkor döbbentem rá, hogy nagyon kevés hajam van már.... Sokan mondják, hogy a stressz is rásegít erre, de ezen változtani manapság nehezen lehet.
Problémák:
A legnagyobb baj az, hogy nem viszek be elég vitamint a szervezetembe. Ezen a legkönnyebb talán változtatni. Noha az a legjobb, ha ezt természetes úton tesszük, de én gyümik és zöldségek mellett elkezdtem étrendkiegészítőket is szedni és igyekszem fokozatosan áttérni a megfelelő mennyiség bevitelére. (No meg a Biovanne-on is erősen gondolkozom.)
A hajvasalást egyszerűen nem tudom kiiktatni a reggeleimből. Hullámosítok is, vasalok is... Látható, hol szoktam mindig használni a vasalót.... Nem tudom ezzel mit kezdjek.
Megoldások:
A vitamint már írtam, a következő a hajvágás. Jövő héten megyek fodrászhoz, megszabadulok a sérült hajvégektől és új fazont is vágatok. Hajnövesztés közben nehéz erre elszánni magam, de muszáj. A roncsolt hajvégek sehova nem fejlődnek.
Hajápolòk: sampont, kondícionálókat már jó ideje célzottan erre a problémra használok, de nagyon szívesen veszem a tapasztalatokat, ötleteket ilyen termékekre. A héten vásároltam Herba Vita hajszeszt hajhullásra, sok reményem van ebben a termékben.
Jövő hét szerdán megyek egy bio fodrászatba, nagyon kíváncsi leszek miben más ez, jövök majd képekkel és véleménnyel :).
Amit szeretnék ezzel a poszttal: képekben prezentálni a vitaminok, és a hajszesz hatását. Szerdán mutatok képeket csak a hajamról, ha már meglesz az új fazon, akkor viszont előtte-utána képekkel. (Csúnyán benéztem a dátumot, jövő héten megyek, nem ezen a héten, bocsi. Új fazon jövő héten :).

Még be fogok szerezni pár terméket, de nagyon kíváncsi vagyok, te miket használtok erre a problémára? 
A hajvasalás elhagyásán kivűl milyen tanácsotok van még? 

11 megjegyzés:

Mdollas Nails írta...

én szilikonmentes termékeket használok lassan 2 éve. szőke festett hajam van,és semmit sem használok-sem hajhab,sem vasaló-szóval semmi ilyet.most hátközépig érő hajam van :)

Babus írta...

Én is most kezdtem ráállni a haj problémára. A Gerovital hajhullásra való ampulláit a héten kezdtem el. Meg vettem a DM-ben 'kovaföld+kálcium,cink,C vitamin'-t, twitteren olvastam, hogy bevált valakinek. Revalidot meg ilyeneket még egyszer nem szeretnék, sokat nem ért régebben, és híztam is tőle.

Egyébként egy ideig szilikonmentes cuccokat használtam, és egy ideig jó is volt, de aztán nagyon száraz lett a hajam, úgyhogy visszaálltam a Gliss Kur-ra nemrég. Hajfestéket is váltani akarok, mert azt mondta az egyik fodrász ismerős, hogy az is lehet, hogy szárítja (Kallost használok egy ideje), meg jövő héten vágatni is akarok belőle, elég rég nem volt sajna.

Tímea írta...

Én a Forcapil kapszulában találtam meg az eszközt a hajam újjáépítésére. Mindig is erős, sűrű és egészséges volt a hajam anélkül, hogy tudatosan ügyeltem volna rá. Nekem egy betegség miatt kezdett élettelenné válni a hajam és drasztikusan hullani is sajnos. A Forcapilt nagyon ajánlom, három havi adag egy kúra, amit már másodjára csinálok végig, csak dícsérni tudom.

Varga Beatrix írta...

én is a szilikonmentességben találtam meg a hosszú haj titkát:) 1 évig(2010) napi szinten vasaltam, volt hogy napi kétszer is...:S hajam olyan szinten megbánta, pedig még hővédőt is használtam rá. Ezt látva elkezdtem kevesebbet használni a vasalót, de alig akart helyre jönni. Aztán egy 1 évig(2012) a problémás bőrömre szedtem gyógyszert, na az sem igazán tett jót a hajamnak, majd mikor abbahagytam, megfogadtam, hogy ha törik ha szakad nekem akkor is hosszú, egészséges hajam lesz! 2013 elején vettem egy szilikonmentes sampont és balzsamot. az elején, kb. 4 hónapig szinte hozzá se nyúltam a hajvasalóhoz. a fodrászomhoz is elvittem a termékeimet és megkértem, hogy azt használja. az elején elég béna tapintású, állagú volt a hajam, de miután kikopott a szilikon belőle, egyre szebb, puhább lett. ja és hozzáteszem, hogy hajlakkot,habot,zselét sosem használok. (egyedül a szalagavatómon volt lakkozva) vasalni csak bulik alkalmával szoktam. az kb. havi 4-5 alkalom. most egy év után, elmondhatom, hogy ilyen hosszú még soha nem volt a hajam, fényes, egészséges kinézete van, és tudom, hogy egészséges is mert natúr termékeket használok rá. ja és Alterra termékeket használok, meg míg ki nem vonult az országból a NAKED addig annak a hővédőjét használtam:) szóval láthatod elég hosszú időbe telt mire szép és hosszú hajam lett:/

sunbeam írta...

Hu, igazan koszonom ezt a sok tapasztalator. Utana nezek ezeknek, amiket irtatok, a szilikon mentesseget sokszor olvastam van mar, lehet e n is nekilatok a szilikonmentes hajapolasnak. A Kallosnak vannak meg uj termekei, amelyek szerkezet javitok, azokaz fogom meg niztosan kiprobalni.
Enis hajfesteket valtotram, az viszont baromi jo, azzal nincs bajom. 2 evig kb enis Kallost hasznaltam.
Forcapil kapszularol mg nem hallottam, utananezek, koszonom :). Ahogy az Alterra termekeknek is.
Koszi csajok :).
Hosszu folyamat lesz, de remelem megeri :)

Babus írta...

Milyen hajfestékre váltottál?:)

VV írta...

A vitamin pótlását még élesztővel is teljesítheted. Minden nap egy kis csipet élesztő. Ha nem szereted az ízét, van élesztőkapszula, persze sokkal drágább. A plusz ápolásba még beleveheted szerintem a ricinus olajat is, ez jó a haj növesztésére és a rendbe tételére is. Heti egyszer hajmosás előtt kend be a töveket, tekerd be fóliával, törölközőt rá és hagyd egy pár órát, esetleg egész éjszakát "pihenni". Ha kitartóan minden héten megcsinálod, ez is segíthet. Így a hajvasalást is jobban bírja. Nekem ezek segítettek.

Joutsen írta...

szilikonmentes samponok és balzsamok (nekem a drogériás márkák is bejöttek pl. Alterra és Alverde), pakolásként ricinus- és/vagy kókuszolaj, nem használok hajhabot, hajlakkot, semmi ilyesmit, vaddisznósörte hajkefe és kéthavonta egy kicsit visszavágatok a végéből. szőkített hajam van. nem nagyon nő, mert mindig vissza kell vágni a szálkás végeket, viszont mindenki dícséri, hogy milyen szép és selymes a hajam (egy barátnőm mindig fogdossa:D)

sunbeam írta...

Babus Casting Creme Gloss :)

Élesztő! Parádé, eszembe nem jutott volna, köszi :)

Szilikonmentesség, úgy látom ebben lehet a megfejtés :). A ricinus nekem nem vált be, még amikor elkezdtem növeszteni - arról is volt poszt -, én is használtam, de fúj. Nagyon macerás volt, alig bírtam kimosni, büdös is volt és nem is láttam eredményt, noha nem pár alkalom után lesz eredmény. Az nem vált be :/

Erika Pajor írta...

Szia!
Én is abban látom a legnagyobb segítséget a hajamnak, hogy nem vasalom, és semmi féle hajformázót nem használok. Na jó, a wax a frufrumnál kivétel. :)
Én személy szerint balzsamot sem teszek a hajamra, csak samponnal megmosom, és ha úgy tartja kedvem az AVON hajvégápolójából a végeire teszek egy picit. Sokkal szebb a hajam, illetve nem kell mindig azzal foglalkozni, hogy "Jajj, most itt göndörödik, ott nem olyan, amilyennek lennie kellene." + ennek a párom is kifejezetten örül, mert így szabadon fogdoshatja a hajam :))
A kezdet nehéz, de ha 1 hónapig kibírod, hogy megálld a sok cuccot a hajadra, 10000000x-an meg fogja hálálni neked.
Sok sikert!

Tímea Ferenczy írta...

Szia ! Nekem ami segített,az a meleg ollós hajvágás volt a white hairben,valamint a kevin murphy termékek. A szőkítés eléggé tropára tette a hajam,és viszont amióta 2 havonta járok a white hairbe,100x szebb és egészségesebb a hajam !! :)
( Amúgy nekem ez a Herba Vita nem jött be,és szerintem büdös is )
Remélem tudtam segíteni :)