23 január 2012

Hajnövesztéshez inspirálás

Akik követnek Facebook-on, bizonyára tudják, hogy - úgymond - meguntam a mostani hajam, és elszántam magam, hogy megnövesszem. Még pár hete találtam egy hajformát, ami nagyon megtetszett, és volt már ilyen hosszúságú a hajam, csak éppen más fazonnal és frufru nélkül. Amikor megtaláltam, nem gondolkoztam el rajtam olyan mélyen, hogy na akkor én most nekifogok és megnövesztem. Utána olvastam el Timike hajnövesztő bejegyzését és kedvet kaptam én is.

Elsősorban azoknak szeretnék segítséget nyújtani a hajnövesztésben, akiknek szintén elég rövid hajuk van, hogy kitartsanak a hajnövesztés mellett. Nem kell egyből hajpántot és társait viselni, lehet a növesztés alatt is új fazonokat kipróbálni.


December elején vágtam utoljára a hajam, akkor elég rövidre, amit természetesen nem bántam meg, csak szeretnék már egy kis változást. Nehéz volt azért elhatároznom magam, mert szeretem ezt a vagány hajat, de már egyre több ilyennel találkozom a környezetemben és ez is zavar(t).
Akkor még ilyen volt, kb a fülemig ért egyébként.
Sajnos normálisabb kép nem készült a hajamról.

Majd december végére, már elég sokat nőtt:







Most ott tartok, hogy az államig ér a hajam, nem is féltem attól, hogy lassan fog nőni, csak éppen a másik oldalon, ahol elég rövid volt, az fog lassan "beérni". Azon az oldalon most ér kb. a fülemig a hajam.  
Na de mi is az a haj, ami inspirál? Íme:
Az egész forma nagyon szimpatikus nekem, frufru-val és a vágott fazonjával együtt. Kint van a laptopom asztalán a kép, hogy mindig lássam, hogy igen, ki kell tartanom és nem foghatok ollót :). Szeretném, ha már copfba foghatnám a hajam, ha hullámosabb lehetne, ha variálhatnám. Ez pont olyan hosszúság, ami nem fog még nekem lelapulni, és éppen annyira variálható és kezelhető, amit én szeretnék.

Mit teszek, a gyorsabb hajnövesztés érdekében?

Engem is elért a ricinus-olajos hajpakolás szele. Sokfelé olvastam róla, végül sok-sok kérdés és válasz után úgy döntöttem, hogy én így fogom használni:
- a hajpakolás elég nagy dilemmát okozott, olyan típust választottam végül, amelyet nem kell kimosni, és éjszakára kell felkenni a hajra. Nekem az éjszakai pakolás a legideálisabb, napközben mindig mászkálok, ezért inkább alváskor kentem/fogom felkenni a hajamra a felturbózott ricinus pakolást. A termékről bővebben: katt. Természetesen miután kipróbáltam, rájöttem, hogy felesleges volt ennyire körülményesen vásárolni mert:
           1. reggel úgyis ki kell mosni (de azért nem akartam pár perces pakolást,
               nehogy "ártson" a hajamnak -.- )
           2. ebből elvileg egy borsónyit kell a hajra kenni, ami bőven kevés a                                                                  ricinus pakoláshoz, én persze többet tettem, de az is kevésnek bizonyult.
Tehát én keveset használtam először, másodjára nem fogok már ilyen szűken bánni az összetevőkkel - igen, még csak egyszer próbáltam ki, jelenleg kicsit korlátozódtak a mozgásszerveim, és nagyon nincs lelkierőm ezzel bajlódni.

Viszont magában már jó párszor használtam ezt a pakolást és tényleg nagyon puhává teszi a hajam, szóval kidobni nem fogom :).

- Már ki is néztem az új pakolást, amit már nagyon sokan ajánlottak, méghozzá a Kallos tejproteines termékét. 
- A pakolás mellé kb. negyed dl ricinus olajat melegítettem fel, és felöntöttem 2 evőkanál citromlével. Semmi más tojássárgáját és olajat nem akartam és nem is fogok tenni, mert így is nehéz azért kimosni, nekem ez bőven elég.
- Hajfestő ecsettel vittem fel, de legközelebb kipróbálom úgy is, hogy csak simán bemasszírozom a fejbőrömbe.
- Nagyon büdös :D.
- Folpack-ba csavartam végül a hajam és egy törölközőbe, így aludtam. Reggelre leesett mindkettő, álmomban csak a törölközőt tettem vissza.

A hatásáról nem szeretnék, nem is tudnék most írni - nem ez a bejegyzés célja, egyelőre a módszert akartam leírni Nektek. Képet is készítettem egyébként, és fogok is mindig, hogy én magam is lássam az eredményt az elejétől kezdve.

Eddig nem feltétlen a hajtípusomnak megfelelő termékeket használtam, ahogy szőke lettem, maradtam a zsíros hajra való szereknél, pedig célszerű lett volna a hajszínnek megfelelőt, mivel ez elég kényes szín. Ezért is volt az előző bejegyzésem, hogy felderítsem a szerintetek jó termékeket. Én össze is állítottam már egy csomagot magamnak, hogy ne azzal védekezzek a hajam sárgulása ellen, hogy 2 hetente festek, hanem ennek megfelelő termékekkel. Úgy gondolom, hogy nem feltétlen segít a hajamon a sűrű festés, úgyhogy erről is lemondok a hajnövesztés érdekében. Eddig Gliss Kur és Kallos hajvégápolót használtam a töredezés ellen, de most találtam szándékosan szőke hajra valót, ezt is be fogom szerezni.
Csökkenteni szeretném a hajmosás után használandó termékeket, mert mostanában érzem, hogy olyan "vattás" lesz a hajam némelyiktől, azokat ki fogom iktatni.
Én nagyon ritkán vasalom a hajam, ezen változtatni nem fogok, továbbra is vasalom, ha úgy tartja kedvem, kb. 2 hetente... És továbbra is hővédővel. Sajnos a hajszárítótól nem tudok megválni, mert muszáj beszárítanom formára, de ezt is mindig hővédővel teszem.
Ha már észreveszem, hogy töredezik a hajam vége és száraz, akkor vágni fogok belőle mindenképp, mert annak nincs értelme, hogy a töredezett haj nőjön tovább. Növesztéskor talán az egyik legfontosabb szempont, hogy egészséges maradjon a hajunk - persze mindig az. Erre most fokozottan figyeljetek Ti is, hogy időben vágassatok a végéből. Észrevettem az én hajamon is, hogy gyorsabban nő a vágás utáni időkben, mint mondjuk 3-4 hét után. A napokban fogok én is neki esni, ha már jobban leszek.

Vágás...

Talán ez a legkényesebb pont a növesztés alatt, hogy mit kezdjünk a "sehogysemálló" hajunkkal. Nem szerettem volna a hajpántos, eldugós módszert választani, ezért hajakat kerestem a neten, amik hasonlóak lehetnek majd az én hajamhoz, növesztés közben. Nagyon-nagyon nehéz megállnom, hogy ne vágjam le új formára, de mindig ránézek ilyenkor a képre és kicsit lenyugszom. Habár most találtam egy nagyon-nagyon vagány képet, ami ismét elgondolkoztatott.

De nem! Nem hagyom magam :).

És ezekkel a hajakkal biztatom most magam, illetve inspirálom, hogy így is hordhatom majd növesztés közben/alatt: 
A képeket keresgélve bennem is kialakult egy kép, hogyan változtassam a hajam anélkül, hogy centiket vágnék belőle. Szóval kitartás csajok, a képek segítenek :).
A szokásos közhely, hosszúból lehet rövidet csinálni, de rövidből hosszút nem (én esetemben ez igaz is, persze többieknek ott a póthaj). Éppen ezért kivárom, hogy megnőjön, ha nem tetszik, újra levághatom. Vaaagy, cseles is lehetek, és eldughatom:


Tehát összefoglalva, én így tartok ki a hajnövesztés mellett:
- ricinus olajos pakolás
- hajamnak megfelelő termékek használata
- frissítő hajvágás
- INSPIRÁLÓ KÉPEK!!!

Szerk.: Reményeim szerint másfél hónap alatt elérem a kívánt hosszúságot, most nőtt kb. 4 centit a hajam december óta. Folyamatos ricinus-olajos kúrával lesz ez még több is :)).

Mivel nem vagyok fodrász, sem szakértő, ezek csak az én módszereim, amik nekem beváltak, ezekkel kísérletezem. Szívesen várom a Ti tapasztalataitokat!

7 megjegyzés:

Timi írta...

Nekem is most a sehogy sem álló forma a gondom, csak nekem most hosszabb, mint amilyet te akarsz :D de neked nincs sok, szerintem 2-3 hónap alatt megnő akkorára a hajad, azt simán kibírod, mi meg majd tartjuk benned a lelket :)

sunbeam írta...

Bennem is ez tartja a lelket, hogy - szerintem max. 2 hónap és megnő akkorára. Csak ismersz.. imádok kísérletezni a rövid hajakkal, így nehéz... :D De nem esek kísértésbe :)

sunbeam írta...

Hullámosat a te hajadból:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=17412&month1=&pg=1&styl1=Franck%20Provost

:)

VaniliaHime írta...

Már egy ideje én is növesztem a hajam, ami könnyebb, mint gondoltam, annak ellenére, hogy régen legalább havonta 2x vágtam belőle, minél extrémebb és tépettebb legyen. Szerencsére már eléggé lenőtt, és nem látszik a nyoma, viszont most nagy probléma a hajvasalásról való leszokás. Alapjáraton göndör hajam van, de mindig egyenesen hordtam - a hajam egészsége érdekében pedig le kell mondanom a simításról.
A ricinus egyébként nekem is bevált!

sunbeam írta...

Hát most én is egyenesebbre fogom vágni, hogy majd szépen tudjam tépettre formálni, ha megnőtt :)

nona írta...

Olvastam, hogy te is zsíros hajra való samponokat használsz/használtál, és most próbálod a ricinus olajas hajnövesztést. Nem lett zsírosabb a hajad tőle? Sajnos az enyém gyorsan zsírosodik (2 naponta mosom kénsamponnal, így elviselhető) de már én is szívesen kipróbálnám a ricinusolajat, de emiatt nem merem. :/

sunbeam írta...

Szerintem próbáld ki, egy lehetőséget ő is kaphat :D. Csak ne a szokásos samponoddal mosd ki, hanem wu2-vel, vagy babasamponnal. Nekem nem zsírosodott, de más lett tőle a hajam, de nem is jó samponnal mostam ki :/.