23 július 2011

Kicsit más. Könyvajánló.

Tipikusan azok a gyerekek közé tartoztam, akikkel sikeresen megutáltatták a könyvolvasását a kötelezőkkel. Persze mindent elolvastam, mert el kellett, és mindenből ötös kellett. Nekem nem volt olyan, hogy valamit magamtól elő vegyek, egészen gimnáziumig. A mély gondolatvételű könyvek - ciki, nem ciki - engem nem fognak meg, vagyis, még egyet se vettem a kezembe. Lelkileg elég labilis szoktam lenni és éppen ezért a szórakoztató könyveket keresem! Magamnak könyvet akkor vettem, ha az grafikai könyv volt, egészen tavaly nyárig. Igen, ilyen sokáig. Véletlenül találtam rá Fejős Éva könyveire, amiket a mai napig nem tudok letenni.

Ezt a bejegyzést, nem egy olyan könyvajánlónak szánom, hogy x könyve miről szól, hanem... majd meglátjátok :).

A továbbiakban Éva könyveiről szeretnék - fogok is :p- általánosságban beszélni.

Imádom magam beleélni egy helyzetbe, emiatt nagyon sokszor koppanok is. A Fejős Éva könyvek mindig elrepítenek minket egy másik világba, és olyan életszerűen van leírva minden, hogy mindig magam előtt látom a történetet. A szereplők arcát, alakját, ruházatát, és hozzá kapcsolom a jellemét. Fontos a jó képzelőerő, amit még gyerekkorunkból magunkkal hordozunk. Tudni kell elszakadni a napi problémáktól, és beleképzelni magunkat a szálak egyikébe.

Pár hete magánéleti problémáim adódtak, és beletörődtem, egyre mélyebbre süllyedtem. Pakolás közben elém kerültek Éva könyvei, köztük a Cuba Libre, amit még télen kaptam, megjelenéskor. 20 oldal volt elolvasva. Akkor valamiért úgy éreztem, hogy ez nem kapcsolódik az életemhez, és nem tetszik. Újra elővettem, és nem tudtam letenni. Beláttam, hogy rajtam múlik az, hogyan gondolkozom, hogyan élem meg a problémákat. Elkezdtem pozitívan gondolkozni, nem görcsölni és újra átgondolni azt, ami velem történt. Más szemszögből láttam mindent. Akkor nagyon el szerettem volna utazni, mert nekem az is sokat segít, de nem volt rá módom. Mivel Éva minden története egy idegen tájra repít el, így kicsit én is úgy éreztem, hogy most elutaztam. Képzeletben mindenképp.


Mindegyik könyvére jellemzők, hogy segítenek elrepíteni minket, ám amikor leteszed, nem maradsz ebben a világban. Lehet, hogy ez túl szentimentális némelyikőtöknek, nem vagyunk ám egyformák. Azért szeretem annyira ezeket a történeteket, mert történik benne jó is és rossz is, amely megváltoztatja a gondolkodásmódomat. Persze nem gyökeresen, mert az már régen rossz lenne, ha nem rendelkeznék ennyi akarattal sem. Miután elolvastam, jó időre feltöltődöm, és pozitívan gondolok vissza az élményekre, amik engem értek. Az pedig már csak rajtam múlik, hogy mennyi ideig maradok ebben a hangulatban, meg persze a dolgokon is, amik velem történnek. Ne értésétek ezt úgy, hogy egy álom világban élek, mert nem. Csupán engedem, hogy egy kitalált történet, kizökkentsen a rosszból.

A sok más pozitív mellett, Éva könyveinek köszönhetem, hogy szeretek olvasni, és bogarászok az új történetek után, vásárolok magamnak!

Valakinek van hasonló élménye egy könyvvel, egy szerzővel?

4 megjegyzés:

VRG's secret írta...

A Csajokat és Bangkok, tranzitot elolvastam tőle és imádtam! Ha tehetném az összes könyvét megvenném, zseni ez a nő :)

Timike írta...

Nekem is mar a kezembe akadtak konyves boltokban a Fejos Eva konyvek, de sose erdekeltek annyira a magyar irok, hogy meg is veszem, lehet, hogy hiba volt. Melyik a legjobb konyve, melyiket ajanlanad meg ezen kivul?

Bikira írta...

nagyon jók a könyvei, már majdnem az összesen olvastam én is, pedig nem vagyok rajongója a magyar iróknak. szerintem a Hotel Bali, Eper reggelire duó a legjobb, egymás folytatásai :)

sunbeam írta...

Ezt a könyvet csak úgymond véletlen emeltem ki. Nem nagyon tudnék kiemelni egyébként egyet sem, melyik a legjobb, mindegyik köthető valamilyen korszakhoz. Én sorban olvastam el mindet. Hotel Bali tényleg jó, Eper reggelire is. Bangok, tranzit is jó lett szerintem, én a Csajokkal nem vagyok kibékülve. Illetve a Dalma nekem túl ifjúsági regény, de egynek az is jó volt :)