03 március 2011

Nap kérdése

Elég sok blogban lehet találkozni már "Blog Sale"-lel, ahol a bloggerek kedvező áron árulják a nem használt termékeiket. A kérdésem ezzel kapcsolatos:

Mi a véleményetek a Blog Sale-ről? Szívesen vásároltok onnan?


Ezen a blogon, mostanában elég sok terméket árul a bloggerina, azonban ő olyan rúzsokat, szájfényeket is, amelyeket 2-3* már használt. Külföldön egyébként is elterjedt ez a szokás, itthon eddig csak 2-3 blogban láttam. Érdekel, hogy ti mennyire vagytok erre nyitottak és mit vásárolnátok szívesen. Andi épp tegnap írt egy bejegyzés a fertőtlenítésről, tehát már ez sem lehet visszatartó erő, hogy nem tudjuk, hogyan tisztítsuk meg a terméket.

Én egyelőre elzárkóztam ettől a vásárlástól, annak ellenére, hogy sokkal kedvezőbb áron lehet hozzájutni 1-1 jobb termékhez is. Igaz, itt legalább tudom, hogy ki használta, míg a drogériákban akárki belenyúlhatott pl. egy szemfestékbe, ki tudja milyen kézzel. Látok lehetőséget ebben, jó dolognak tartom, csak egyelőre én még nem nyitok felé.

12 megjegyzés:

Jizzler írta...

A mélyentisztelt Nemzeti Adó és Vámhivataltól előbb tartanék, mint ilyenolyan fertőzésektől. :)

Katie írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Katie írta...

Szerintem is inkább az adóhivatallal lennének problémák, eladói szemszögből. Vevői szempontból én nem tartok annyira a fertőzésektől, egy-két dolgot biztosan bevállalnék.

Kremy írta...

A közösségi oldalakon évek óta megy az árusítgatás,nem hiszem,hogy kell tartani az adóhivataltól,van nekik jobb dolguk is:)

Én szívesen vennék olyan cuccokat,amik nem vagy csak 1-2szer voltak használva és jó állapotban vannak. Vateráról is vettem már éppen csak kibontott rúzst 300ért és nem volt vele semmi gond,letöröltem használat előtt fertőtlenítő géllel és ennyi..

sunbeam írta...

Mondjuk a vatera éppen az APEHhoz tartozik :D.

Eladóként nem tudom izgulnék e emiatt, de valszeg igen.

2sofix írta...

abból kiindulva, hogy nekem is nem egy olyan dolgom van,amit megvettem, használtam egyszer, max kétszer, vagy csak kipróbáltam, de vmiért mégis mellőzöm, és szívesen továbbadnék rajta, nem hülyeség ez. nyitott vagyok rá

Jizzler írta...

Kremy, dehogy van! :D Elég körülnézni ebben az országban, na, de most nem is ez a téma. Ha kozmetikumról van szó, szívesen megveszek valamit, ha pl. 1-2X próbálták, de a bolti árnál jóval jutányosabban kíván megszabadulni tőle az eladó.
Bájdövéj, ha jól tudom, a Vaterán 2 kiló jövedelemig nem foglalkozik veled az APEH vagy (N)ÁVH vagy mijanevük éppen - utána sarc! (Vagy új reg.) Elnézést az offolásért!

sunbeam írta...

Hasznos infó lehet, szóval nem off Jizzler :).

Egyébként szeretik a netes kereskedőket figyelni.

2sofix: neked is van/lesz blog sale-d? :)

Babus írta...

Én már gondolkoztam azon, hogy csináljak e blog sale-t. Leginkább olyan cuccokra gondoltam, amiket kaptam / megvettem, de rájöttem, hogy mégsem tetszik / nem az én színem vagy amiket egyszer teszteltem és ugyanez, vagy esetleg amik párszor voltak használva. Amúgy én már régóta adok el teszveszen / vaterán, még nem foglalkozott velem sosem az apeh:D ( mondjuk nem is nagy tételben )

sunbeam írta...

Na majd most, felhívtad magadra a figyelmet :D.

Csinálj Blog Sale-t is :):

Kremy írta...

Közösségi oldalakat írtam,ezalatt a Myspacet,a Facebookot és társait értettem,félreértések elkerülése végett. Itt sztem több 100 eladó is volt és tudtommal egyet sem talált meg az Apeh.
Ennél azért tényleg van jobb dolguk,nem hinném,hogy kirívó lenne az a jövedelem,amit a púderei után kap valaki.

L. írta...

Most komolyan írjátok ezt az APEH-et?

Nem üzletszerű (nagy tételes, direkt továbbadási szándékkal vásárolt - a pontos meghatározás lényegtelen, mert itt nem erről van szó) eladásnál éves szinten 800 ezer Ft-ig (ez az az összeg, amit elkérsz másoktól) nem kell adót fizetni.

És itt a miért-re a válasz az aukciós portálokhoz, de ugyanez vonatkozik mindenkire, aki meg szeretne válni a dolgaitól.

Ha
valaki egy internetes aukción eladja használt, összegyűjtött, vagy
éppen régóta porosodó dolgait - az értékesítés adóköteles. De! Mivel az
eladó - általában - nem ismeri a beszerzési árat, így a törvényi vélelem
a bevétel 25 százalékát tekinti jövedelemnek (vagyis 75 százalék
gyakorlatilag az eladó költségeként jelenik meg). Ez azt jelenti tehát,
hogy a vételár 25 százaléka adóköteles. Ha kiszámoljuk, hogy a vevőtől
kapott pénz 25 százaléka mennyi, akkor újabb számolásba kezdhetünk, mert
ingóértékesítés esetén ennek a jövedelemnek a 25 százaléka lesz maga a
befizetendő adó. Angyal József okleveles adószakértő hangsúlyozza, hogy a
gyakorlatban viszont 800 ezer forintig nem kell adót fizetnünk, mert
800 ezer forintból 200 ezer forint tekinthető jövedelemnek, s így ennek
25 százaléka után kellene adót fizetni, ami 50 ezer forint. 50 ezer
forintig azonban adómentes a jövedelem. Vagyis aki 800 ezer forintnál
kevesebb összegért értékesít az aukciós portálokon, nem fizet adót.