04 március 2011

Megosztó öltözködés: szandi + zokni

Idén sem tűnt el a kifutókról a szandálhoz párosított zokni. Sőt, sokkal inkább kiterjedt a viselete, mint tavaly. A külföldi stílus és divatbloggerek, akik feltöltik napi szettjüket, igazán elsajátították ezt a viseletet, és a bátortalan lányoknak és ihletet adtak. Itthon a helyzet változatlan. Szegeden szerintem még soha nem láttam olyan embert, aki ezt bevállalta volna, Budapesten és hazánk többi nagyvárosában nem tudom, hogy mi a helyzet. Fővárosunkban igaz, hogy néha-néha láttam már igen jól öltözött lányt, aki bevállalta a zokni+szandi kombót és nekem nagyon tetszett, de nem élek ott nap, mint nap, így nem ismerem a szokásokat. Nagyon szívesen látnék több lányt, akik így öltöznek, mert hihetetlenül feldobja az adott öltözéket. De nem kellene meglepődnöm, hogy valamilyen irányzatot nem vesz magára a magyar utcai divat, eléggé el vagyunk még maradva külföldi társainkhoz képest. Persze erről nemcsak mi tehetünk, ugyanis teljesen más a kínálat, mint határon túl, habár javulni látszik a dolog, főként az internetes rendelési lehetőségek miatt.


A bejegyzés folytatása:


Tehát a zokni és cipő párosítás. Több viselet is van, ami felütötte a fejét. A legelterjedtebb a hosszú, combig érő zokni párosítása magassarkú szandival, vagy lapos talpú fűzős cipellővel. Bokazoknit is látunk a divattal foglalkozó közösségi oldalakon, de erre is igaz az aranyszabály, mint a bokaszandira, hogy optikailag rövidíti a lábat, és inkább a magasabb lányoknak áll jól. Éppen ezért a legtöbben magassarkút húznak hozzá, de a bátrabbak azért bevállalják a lapos cipellőt is.
A közízlés még mindig cikinek tartja ezt az ovis korunkra emlékeztető kombinációt, de általában az jut eszükbe, amikor a GEEK emberkék a tépőzáras szandáljukhoz fehér zoknit húztak. Remélem aki olvassa ezt a bejegyzést, teljes mértékben elfelejti ezt a rémképet :)

Nekem nagyon tetszik ez az öltözködés, alig várom a tavaszt, hogy én is zoknit tudjak húzni egyik szép magassarkúmhoz. Ha utcára nem is vállalom be, egy-egy partira biztosan :).
A következő galériában utcai divatképeket láthattok majd, melyeket a lookbook.nu-ról gyűjtöttem be, illetve a csak cipős képeket a weheartit.com oldalról!

Most pár cipős kép következik, ahol magát a szettet nem láthatjuk:








Most pedig a jobb szemléltetés kedvéért olyan képek következnek, ahol teljes szettben láthatjuk a zoknis-cipős viseletet. Ha a kép alatti linkre kattintotok, akkor az illető lookbook.nu oldalára fogtok eljutni, ahol láthatjátok, milyen darabokat viselnek. 
link
link
link
link
link
link
link
link

link
link
link
link
link
link
link
Nektek, hogy tetszik ez a viselet? Öltöztök így az utcán?

28 megjegyzés:

HoneyBee írta...

Nekem a platformos szandikkal különösen tetszik, de magamon nem tudom elképzelni. Szerintem azért nem viseli senki így, mert nem merik felvállalni még ha tetszik is nekik, de ha páran elkezdenék, akkor biztos, hogy elterjedne nálunk is:)

sunbeam írta...

Ú, akkor valaki elkezdhetné :D.

Timike írta...

Kezd el Te, ha neked ennyire tetszik :)

sunbeam írta...

Ó én nyuszi vagyok az ilyen újításokhoz :/

Kriszti írta...

Vannak olyan összeállítások, ahol nekem is nagyon tetszik a zokni + szandál kombó, de még nem nőttem fel a viseléséhez.. :)

Lynnie írta...

Én szívesen hordanám így, mert nagyon tetszik, csak nincs megfelelő zoknim ezekhez...:D Na meg cipőm sem igazán. Platform talpú magassarkú cipőkkel néz ki a legjobban szerintem, de a lapos talpú, fűzős cipőkkel sem rossz az összkép. Egyébként imádom a lookbook.nu-t annyira imádom nézni, hogy hogy öltözködnek külföldön, és annak a vörös hajú csajnak, aki valami hídon pózol sapiban, szoknyában nagyon szeretem a stílusát... :) Tök jó, hogy külföldön így fel merik vállalni az emberek a stílusukat, és nem nézik ki...itthon szerintem, ha valaki már egy picit divatosabban öltözik fel, kinézik az emberek.. vagy nemtudom, h ti ezt hogy gondoljátok...?! :) mindenesetre én szívesen viselném szandit zoknival:)

sunbeam írta...

Én is úgy gondolom, hogy kinézik az olyanokat az emberek, főleg Szegeden!! Persze nem kellene ezzel törődni, de engem nagyon zavar, ha megnéznek.

Jizzler írta...

Végre tudom, hogy mit kezdjek a nyakigérő zoknimmal!

Beam, ha megnéznek, öltögesd a nyelved! :))

Sajnos tényleg az a helyzet itthon, hogy minél kisebb egy település, annál jobban kinézik azt, aki nem egyenruhában jár. Én egy négyezres lélekszámú kisvárosban élek, és mikor piros platformszandiban mentem dolgozni (zokni nélkül:) aszonta az egyik kollegám, hogy ő sajnál...

A zokniszandált nem tartom feltétlenül elvetemült hülyeségnek, vegyük csak pl. a praktikus oldalát: én nemnagyon úszom meg a mezitlábbeliket törés nélkül, holott kizárólag bőrt hordok. Látványnak meg frissítő. :)

sunbeam írta...

Én 5000es városban lakom, tehát átérzem :D:D. De itt nem nagyon mozgok, csak a szüleimhez járok haza hétvégére, arra meg nem fogok extrémebb öltözéket felvenni. Szegeden azért jobb a helyzet, nem néznek ki platform miatt, de a zoknit szerintem kipróbálom, ha meleg lesz :D. Csak be kell szerezni valami szépséget, van is már ötletem, hogy hol :).

andy írta...

sztem a combfix szerűség jól néz ki olyat már hordanak manapság is itthon de a kis zokni magassarkúval számomra még furcsa

Rita írta...

Nekem is tetszik, meg praktikus :D
Elkezdtem töprengeni melyik cipőm illene hozzá, ha találok egyet felveszem :D de eddig ötletem sincs :D csak csizmára

Kremy írta...

Tavaly a telitalpú,fekete cipőmet ilyen ,,nude" színű zoknival hordtam,senki nem szólt meg érte,szerintem szebb,mint a vékony harisnya.
Meg az oxford stílusú cipőt is simán fel lehet venni valami nőies zoknival szoknyához,ha melegebb van.
Viszont a csíkos meg pöttyös szerintem túlzás.

TÜNDI ♛ írta...

Én már ezért várom a tavaszt hónapok óta, vettem a Calzedoniában sima zoknikat és combzoknit is magassarkúhoz :) Imádom ezt a kombót és én tuti, hogy el fogom kezdeni :))

Lillus írta...

nekem is nagyon tetszenek, főleg a csipkés szélű kis fehér bokazoknik. mikor pici voltam mindig azt hordtam a fekete lakkos cipőmhöz:D

s. írta...

a magassarkú fűzős bokacsizma+zokni dolgot, ami az első lookbook képen van én simán tolom(: most rendeltem oxford cipit, ahhoz is fel fogom venni a zoknit, csak érne már ide meg lenne már tavasz. a szandis dolgot viszont nemtudom.. valamiért nekem a nyitottorrú cipőkkel annyira nem adja magamon, de amúgy tetszik.

Viló írta...

Tényleg egész jól néznek ki, főleg a combig érők, meg a rövid csipkések :) mondjuk én biztos óvatos leszek, csak nem mindegy, milyen szandálhoz, milyen zokni megy :)

Griberli írta...

Nekem nagyon nagyon bejön, de sajnos nem tudok ilyen magas cipőben járni.

sunbeam írta...

Örülök, hogy tetszik Nektek is, és ráadásul még van aki hordja is! :)

Hol vásároltok harisnyákat? :)

andy: a combfixszerűséget az én szemem is jobban befogadta, de nekem a rövid is tetszik :)

Rita: remélem a képek is adnak ihletet a választáshoz :)

Kremy: a pöttyös nekem sem tetszik annyira, de a vékony csíkosok szerintem jól néznek ki.

Tündi: hajrááá, hordjad csak, hordjad :D és küldjél képet :D

Lillus a csipkés nekem is nagyon, nagyon tetszik, a Tally-ban láttam egy szürkét, fehér csipkével és egy fehér masni volt még rajta. Nagyon édes volt :).

s.: nagyon jó, hogy így járkálsz az utcán :). Nem küldesz képet egy outfitedről? :)

Viló: nekem is ez a problémám inkább, hogy nem mindig sikerül - fejben - összeraknom. Kitalálom, hogy na ez a zokni meg ez a platform, és utána nagyon hülyén néz ki :(.

Griberli: nem muszáj ennyire magas cipővel hordani :). oxforddal is jól néz ki, az neked tetszik nem? :)

Fruh írta...

nekem nagyon tetszik, igaz még én se próbáltam ki. Mo-ra sajnos minden megkésve érkezik és a magyar lányok se túl bevállalósak az új trendekkel kapcsolatban.. vagyis nem vagyunk elég bevállalósak. Nem ártana változtatni.. (:

sunbeam írta...

Fruh felrakhatnál egy ilyen napi outfitet a blogodra :)

Suzy írta...

Nagyon tetszik, és hordanám is, de én sem bírok magassarkút viselni, meg a lábam is vastag, úgyhogy lapos cipővel is kilőve :( De balettcipő+farmerhez szoktam extrább zoknikat, harisnyákat húzni :)

sunnysideup írta...

https://lh4.googleusercontent.com/-x2__Vo0nIHI/TXA9EV6io7I/AAAAAAAAAYw/kFOs8V-t9WM/s1600/IMG_6820.JPG

Nekem mostanában ez a szett tetszett a legjobban a témában:) Azt hiszem, fogok ilyesmit hordani tavasszal. A térd és combzoknival pedig eddig is barátságban voltunk:)

sunbeam írta...

Suzy akkor elég nehéz helyzetben vagy ilyen téren :/, de szerintem neked is meg lehetne találni a tökéletes párosítást :)

Sunnysideup: így én is szoktam járkálni, hogy a színes harisnya nem látszódik ki, csak a cipő engedi láttatni :). Tetszik amúgy ez a szett amit linkeltél.

Suzy írta...

Sunbeam, igen, hogy fogyok nem keveset! :) De a bokám akkor sem lenne vékony :(

adrus írta...

imádom a zokni+szandál kombót:) be kellene szerezni tavaszra egy szép kis zoknit és fel is húznám valamelyik szandimmal, akár itt szegeden is:) csak legyen máár tavasz végre:))

virág írta...

Azt hiszem ez az első kommentem,Márti :))
Nekem hossú zoknival (combfix) nagyon tetszenek, de én kb csak úgy mertem eddig hogy pl Boogie Nights beöltözős buliba fehér térdzokni, piros magassarkú, farmer rövidnaci és ilyen pin-upos piros-fehér csíkos felső, és tök nagy sikere volt, de az mégis beöltözős volt...amúgy én szívesen hordanák hosszabb zoknikat, akár térd alá érőket csak nagyon el kell találni, mivel húzod fel meg én nem vagyok kifejezetten sovány (duci sem, hanem átlag), és nem tudom, hogy egy nem piszkafalábú lány felvehet-e ilyet...

sunbeam írta...

virág örülök, hogy idetaláltál és, hogy kommentelsz :)

A Boogie Nights-os szerkód biztos nagyon jó volt :D:D:D.
Szerintem ha nem duci a lábad, vedd fel nyugodtan a combfix-szerű zoknikat! Csak ugye elég zsákbamacska, mert az üzletben nyilván nem próbálhatod ki a zoknit, és nekem eddig mind úgymond szoros volt a combomnál, pedig szerintem nincs vastag combom :S. De nem is vékony persze :D. Szóval keresgélni kell! :)

virág írta...

Igggeeen én is attól félek hogy ha túl szűk akkor összeszorít és ilyen kötözött sonka hatása lesz :D Na majd nézelődök én is..sztem fekete meg valami bézses lesz kilátásban aztán persze kérdés, hogy fel merem-e venni (nem mintha itt Hollandiában nem lenne tökmindegy:D)