05 február 2011

Hajápolás

Ahogyan a képeken már láthattátok, rövid hajam van, több okból is. Imádom a hosszú hajat, de sajnos nekem sosem állt úgy, ahogyan szerettem volna és semmi tartása nem volt. Ezért döntöttem úgy 3 éve, hogy megválok tőle és rövidre vágatom. Azt is tudni kell, hogy nem járok fodrászhoz, ugyanis sosem voltam megelégedve a munkájukkal, többet is felkerestem, de nem találtam meg a tutit. Azonban amikor elhatároztam, hogy nekem rövid haj kell, muszáj volt felkeresnem egy hozzá értőt, mert nem tudtam, hogyan kell rövid hajat vágni. Főleg, hogy akkor kb. mellig érő hajam volt, onnan lehet igazán elrontani egy hajat :). Azóta viszont ismét én vágom, ez azért is jó, mert így nem kell hetente rohangálnom fodrászhoz, mivel a rövid haj hamar lenövi a formáját. Körülbelül 6 éve szántam rá magam, hogy megtanuljam levágni a hajam. Nagyon kényelmes dolog :).
Sokat szenvedtem, mire a hajam egészséges lett, ugyanis régebben nem törődtem vele :(. Töredezett volt, nem tartotta a formáját és egyszerűbb volt copfba fogni.
A továbbiakban leírom, hogy milyen hajápolási szereket használok minden nap, illetve a hajmosás alkalmával.
Jelenlegi forma



Igen, Victoria Beckham az ihletforrásom :D.
Amikor hajápolók után kutatok, szempont, hogy ne kelljen kimosni, ugyanis már meg vannak a tökéletes szerek a hajmosáshoz és nem szeretek sokszor öblíteni. Minél több terméket kenek a vizes hajamra, annál nagyobb a veszélye, hogy nem mosom ki jól és hamar bezsírosodik.
Elsőként a kedvenc hajvégápolómmal kezdem. Nem mondok hülyeséget azzal, hogy 3-4 nap alatt rendbe rakta a hajvégeket. Ez a Gliss Kur-nak a folyékony hajvégápolója.
http://www.glisskur.hu/index.php?id=4815
Amit írnak róla:

  • Kevesebb szálkásodott hajvég
  • Precízen javítja a sérült hajat belső sérüléseit
  • Simítja a haj felszínét a rugalmas és fényes hajért


A hajam fényességért nem hiszem, hogy felelős lenne, de az igaz, hogy precízen javítja a sérült haj belső sérüléseit. A honlapon azt írják, hogy nedves hajba dörzsöljük, de a termék hátulján a száraz hajat is javasolják. Én használom mindkét alkalommal, és abszolút nem zsírosítja a hajat. Nagyon féltem ettől, ugyanis elég olajos, zsíros a hatása, a kezemről is nehezen mosom le. De a hajam nagyon szereti, tényleg szépen rendbe tette a hajvégeket. Ha nem nőne olyan gyorsan, hogy kéthetente vágnom kell, akkor sem lennék rákényszerülve a töredezett hajvégek miatt a gyakori frissítő vágásra. Ajánlom mindenkinek, én 800 Ft.-ért vettem a Rossmannban, de épp Gliss Kur akció volt, amúgy 1000-1200 Ft. körül van.

Éjszakai pakolásként egy spray-t szoktam használni, ami szintén Gliss Kur.

Ritkán használom, nekem túl erős az illata, de ez is hozzátesz ahhoz, hogy ne legyen sérült a hajam. Újravásárolni nem fogom, hiszen nyáron vettem és szerintem még alig használtam belőle az illata miatt. Viszont száraz hajon kell alkalmazni, ami miatt piros pont jár :).

Végül hajfényt szoktam még használni, ami nem a hajmosáshoz kell, hanem száraz hajon alkalmazom. Nem meglepő módon a Gliss Kur hajfényéről van szó. Nagyon sok terméket kipróbáltam, de csak ez nem nehezítette el a hajam. Volt olyan hajfény, amitől a hajam úgy nézett ki, mintha nagyon zsíros lenne. Balea barackos hajfényről van szó, nem ajánlom senkinek :(.
Szép fényt ad a hajamnak, érdekes illata van, de elnézem neki, mivel csak ez használ nekem. Viszont, ha márványon, kövön, vagy hasonló helyen fújjátok, vigyázzatok, mert nagyon csúszni fog utána. Én mindig a szobámban használom, ott szőnyeg van :). 1000 Ft. körül van az ára.

Nézzük a hajmosást. Nagyon sokáig keresgéltem a megfelelő sampon után. Igazából a Head&Shoulders hajtömeg növelő samponja tökéletes volt, de egy idő után már az sem használt és lelapult a hajam, mosás után két órával. Nyáron találtam rá a Kallos új termékeire, amiknek nagyon minimalista csomagolásuk van, és mondhatni csak ezért vettem meg, mert megtetszettek a pöttyök rajta :D.
Kallos Volumizing Sampoo
Az 500 ml-es kiszerelést 325 Ft-ért vettem, és igazából féltem használni, nehogy tönkre tegye a hajam :D. Ez nem tudom honnan jutott eszembe egyébként, de így volt. Nagyon kellemes illata van és már első használat után látható volt a különbség. Nem szárítottam be a hajam, de mégis volt tartása. Ez augusztusban volt, azóta használom és a mai napig a kedvenc samponom. Nagyon szeretem :).

Ami rásegít a dúsításra, az a Toni&Guy Hajdúsító kondicionáló.
1-2 hetente szoktam még használni a következő kondicionálókat:
Toni&Guy Hajsimító és hővédő kondicionáló - ezt főleg akkor, ha tudom, hogy vasalni fogom a hajam. Tudom, a hajszárítás miatt is érdemes :).
Toni&Guy Fénykondicionáló, mindennapos használatra - ezt nagyon ritkán használom, mivel egyébként is fújok fénykondicionálót a hajamra. De nyáron nagyon hamar kiszárítja a Nap a hajam, és ez szokott segíteni, hogy visszanyerje a természetes fényét.

A hajmosás az nálam ennyiben kimerül. Hajszárítás előtt szoktam habot felvinni, a Taft Volume Power Mousse termékhez vagyok hű, már évek óta. Kísérleteztem még a L'Oréal - Studio Line Hot Volume Mousse hajhabbal is, ez sem rossz, de valamiért a Taftot jobban szeretem. :).

Szárítás előtt még két terméket szoktam kenni a hajamra, a Gliss Kur Shea Cashmere Direkt Hajregeneráló
Hajpakolást és a - szintén - Gliss Kur Color Shine&Protect Express Hajregeneráló Balzsamot. A hajpakolást  törölköző száraz hajon kell alkalmazni és nem kell kiöblíteni, ezért is szeretem. Nagyon kellemes illata van és szintén nagyon jó termék.

A balzsam pedig spray formájú és mivel festett a hajam, ezért is választottam ezt.



Áttérek a hajformázásra. Ha már elértem azt, hogy van tartása és formája a hajamnak, akkor minden reggel igyekszem szánni rá 10 percet, hogy be is állítsam. Sajnos ez a téli, sapkás időszak nem tesz jót a hajamnak, így néha elmarad a formázás :/.
Hajlakk a másik mumus nálam, amire sok-sok év után találtam rá. Az első szerelem a L'Oréal Studio Line Volume Max lakkja volt, de amikor azt hittem, hogy igen, megtaláltam az igazit, csalódnom kellett. A második tubust vásároltam már meg, és pár használat után abszolút nem tartotta a hajam. Az InStyle-ban olvastam akkor, Kate Winslet mondatát, hogy a L'Oréal Elnett Satin lakkot használja és az nagyon jó :D. Nem tudom ez miért volt rám befolyással, de emiatt mindig ezt a lakkot kerestem. Itthon nem forgalmazza a L'Oréal, tehát hiába kerestem. Tavaly jártam Németországban és ott megláttam a polcon, és egyből a kosaramban is landolt. Azóta nem néztem az itthoni boltok polcain, de ha valaki lát, akkor nyugodtan szólhat :).

Ez a tökéletes hajlakk! Nincs egy rossz benyomásom sem róla! Tökéletes tartása van, és tényleg jöhet szél, vihar, akármi. Abszolút nem ragad össze a hajam. Imádom :).

Waxot is használok, de fújós formában. Ez ismét L'Oréal termék, a neve pedig Play Ball Wax Smoothie.
Azért szeretem jobban, mint a kenhető, tégelyes waxot, mert nem áll fent a veszélye annak, hogy többet viszek fel a hajamra, és elnehezedne. Sokkal könnyebb vele dolgozni, mint a nem fújható társaikkal.

Úgy gondolom, hogy mindenből megtaláltam a számomra megfelelő termékeket, éppen ezért már nem is szeretnék semmivel sem kísérletezni :). Ahogy visszaolvastam a bejegyzést, feltűnt, hogy nagyon sokszor említem a Gliss Kurt, és úgy tűnhet, mintha támogatnák ezeket a sorokat, de nem :). Szimplán annyi, hogy tényleg az ő termékeik váltak be a legjobban a hajápolás terén, viszont samponból egy sem vált be.

A Gliss Kur termékek képeit a hivatalos honlapról linkeltem, ahogyan a L'Oréal termékek képeit is. 

Nektek melyek a kedvenc hajápolási termékeitek? 

29 megjegyzés:

Andi írta...

Pont terveztem egy ilyen postot én is.:) A Gliss Kur hajfényét én is próbáltam de nekem nem vált be, szerintem borzasztó sokat kell fújni belőle, hogy látszon, bár nekem hosszú hajam van, gondolom azért lehetnek mások a tapasztalataink.:) Én váltottam egy Tigire, az szerintem sokkal jobb.:)

sunbeam írta...

Az szerintem is sokat számít, hogy milyen a haj hosszúsága. Nekem elég kevés kell szerencsére, meg egyébként is elég kicsi az egész flakon :/.

Várom a te posztodat, érdekel miket használsz :)

Tekla Kocsis írta...

Na hát betűről betűre elolvastam ezt a postot, nagyon tetszik :) Főleg azért, mert én baromi kényes vagyok a hajamra. Szerencsés vagyok, mert nagyon egészséges, dús, szép fényű, jó minőségű tényleg, viszont most még kíváncsibbá tett, hogy Neked is rövid a hajad és október óta nekem is :)
Szeretem a Schwarzkopf termékeket, így a Gliss Kur-t is (amikor levágták a hajamat a Schwarzkopf hajshown, csupa Gliss Kur termékkel dolgoztak a fejemen és kaptam egy nagy ajándékcsomagot is, tele volt jobbnál jobb cuccokkal) ebben a csomagban volt a kedvenc S. hajlakkom is, meg nem mondom a nevét, de iszonyatosan jó illata volt és direkt MATT hatású volt! Kaptam még S. sampont is, aloe verásat, az is tök szuper volt!
Ki fogok próbálni 1-2 terméket, amit most megemlítettél, nagyon jókat írtál róla! :)

suzie írta...

Az az első kép brutál dögös!
Jó sok mindent használsz a hajadra, én csak gliss kur sampont, tejproteines hajpakolást és néha napján azt az átlátszó flakonos gliss kur fújós izét csak rózsaszínben.

sunbeam írta...

A rózsaszínt én is használtam, nagyon-nagyon jó! Azonban megtaláltam ezt a pirosat, mivel ez festett hajra van :) ezért használom ezt. Meg akartam említeni azt is, de gondoltam nem keverlek meg titeket :D.

Tekla Kocsis írta...

http://www.zippershop.hu/dbimages/osis-matt-explosion-100ml-987371-big-1484.jpg

OSiS+ volt a hajlakk :) pont ez

sunbeam írta...

Jól néz ki :). Az miért jó, ha matt hatású egy hajlakk? :)

Tekla Kocsis írta...

nem tudom, ez előtt nem is nagyon használtam hajlakkot, amíg hátközépig ért :))) de nekem alapból nagyon fényes, úgyhogy ez kiváló volt!

Zita írta...

Hajlakkot a Müllerben lehet kapni. Múlt héten néztem, 1490 Ft.

sunbeam írta...

Zita: de a rózsaszín is van? :O

Lumena írta...

Erről a hajvégápolóról csak jókat hallottam, majd beszerzek már egyet. Nagyon szeretem én is ezeket a fújkálós balzsamokat, vissza is fogok térni rá, sokkal egészségesebb volt a hajam, amíg használtam. A Kallos sampont meg muszáj kipróbálnom, már csak a pöttyök miatt is. :)

Zita írta...

Huhh, nem tudom, hogy rózsaszín van-e, de annyit tudok, hogy itt Debrecenben a Müllerben legalább 5-6 fajta van.. A múltkor pont szemeztem vele,mert sok jót hallottam róla,de 1490 Ft-ért nekem kicsit drága. De ha tényleg ennyire jó, ki kell próbálnom.. :) Mondjuk, az érdekelne, hogy hosszú hajnál mennyire "hatásos", ugyanis én még nem találtam olyat, ami megtartja a loknikat,ha göndörítek.. :( :(

sunbeam írta...

Na majd meglesem én is, mert emlékszem, hogy láttam, csak azt nem, hogy milyet :D. Én 3 euróért vettem kint és adtak mellé egy kicsi kiszerelést is, szóval azt megérte :). De amúgy tényleg elég sok. Régebben Rossmannban láttam, ott talán 1200 volt. De nem sajnálom rá, mert nekem csak ez jó :).

Topánka írta...

A Gliss kur nálam csak egy ideig vált be, aztán elkezdett összeragadni a hajam. Ami azért hátrány, mert rengeteg és nagyon hullámos... most a Faith in Nature natúrkozmetikumok kímélő samponját használom, és tiszta kókuszvajat. Hajszárítót pedig soha. Göndör hajjal csak így lehet túlélni :) Néha azért tudom irigyelni az egyenes hajat...

Katalin írta...

Ugyes vagy hogy magad vagod a hajadat,elarulod hogyan? 2 tukor segitsegevel,vagy tapintassal,erzessel?Mi a modszer?:-))

Janka írta...

én azért annyira nem ásnám el a Baleás hajfényt, mert ahogy tudjuk, sajnos a legtöbb kozmetikai cucc hatása emberfüggő ): nekem legalábbis a Balea samponjai és kencéi bejöttek, viszont minden általam próbált Gliss Kur termék annyira elnehezítette a hajamat, hogy konkrétan zsírosnak éreztem rögtön azután, hogy hajmosás után megszáradt. én eddig kétszer próbálkoztam két különböző fajtával, de mindkétszer megbántam.

sunbeam írta...

Katalin: hátul olyan ollóval vágom, ami lyukas fogú, ritkító olló :). Ehhez elég már egy tükör, nagyon könnyű ezzel az ollóval dolgozni hátul. Elöl pedig rendes ollóval, de fontos, hogy mindegyik éles, profi fodrász fésű legyen.

Régebben úgy kezdtem, hogy ritkító pengével, nem tudom ennek mi a neve, de egy szuper kis szerkentyű. Viszont ez elég hamar elkopott és sűrűn kellett cserélni. És törte is a hajam. Nem a legjobb megoldás, szerencsére hamar megtanultam ollóval vágni :).

Janka: Nagyon szeretem a Balea termékeket, de nekem nem vált be a hajfény. Azt írtam le, amiket én tapasztaltam és sokszor hallottam ismerőseimtől is, hogy ez a hajfény nem jó :).

Viló írta...

Fú, amikor rövid hajam volt, én is rengeteget vacakoltam vele, most viszont már nem lenne türelmem hozzá :) most meg már nem is használhatok sok terméket, mert majdnem derékig ér a hajam, és már maga a súlya is lehúzza. Baba mandulás sampon és az avon egyik sérült hajra való balzsamja, plusz néha hajhab, és részemről ennyi... a fodrász pedig csak végszükség esetén.

sunbeam írta...

Viló: én egyelőre még szeretek ennyit vacakolni :D. habár ez sem sok idő :). A hajam tényleg meghálálja és jól áll, de ha hosszú lenne biztos nem állna sehogy, mert amúgy elég rossz szerkezete van a hajamnak :(. Amúgy épp a napokban gondolkoztam, hogy megnövesztem megint :D. De áhh, kizárt, szeretem ezt a hajat :9.

Jizzler írta...

Alapvetően utálok hajat mosni / szárítani / fésülni / vasalni, nyűg, blöáhhh! Szívem szerint külön rabszolgát tartanék e célra.

Babus írta...

Régebben nagyon sok termékkel próbálkoztam a hajamat rendbe tenni, volt amit szerettem egy ideig, de úgy kiemelkedően semmi nem maradt, amit hosszú távon használnék:D Meg hát már nem használok sok mindent, mert az se jó a hajnak. Mostanában amit szeretek az a Himalaya herbals sampon&balzsam, Avon hajvégápoló ( csak nemrég vettem, de már most nagyon szeretem ) és a Gliss Kur fujós express hajregeneráló balzsam ( ez már régebben is használtam, imádom! )

sunbeam írta...

Babus, én sok mindent használok már egy ideje, de még semmi baja a hajamnak, sőt :D. Most néz ki valahogy :). Lehet, hogy -1 termékkel is elérném amit most, de nem tudom melyik lenne az :)

Kriszti írta...

A postodon felbuzdulva beruháztam 3 gliss kur termékre :) eddig tetszenek és az illatuk... párom meg is kérdezte a balzsamra, hogy milyen új parfümöm van :)

sunbeam írta...

Kriszti :), örülök, hogy hasznát tudtad venni, remélem, hogy hosszú távon is elégedett leszel :)

Alice írta...

Szia!

A fújós waxot holt tudom beszerezni? Amúgy irtó dögös a frizurád! :-)
Köszi:
Alice

sunbeam írta...

Én fodrászkellékesnél szereztem be, de neten is be lehet. Drogériákban még valamiért nem kerestem, szerintem nem is nagyon van. Elég drága egyébként, a 150 ml 4000-4500 Ft. körül van, de nagyon sokáig elég.

Kriszti írta...

Na, hangot is adtam megelégedésemnek a blogomban :) természetesen visszalinkelve rád! :)

sunbeam írta...

Köszi, remélem azért a hajfény tetszeni fog, de ha nem, próbáld ki amit Andi írt a bogjában:
puderfelho.blogspot.com

Mityo írta...

Ezek is jók, bár nem konkrétan hajápolásra valók, inkább a egészségének megőrzésére:
http://www.vargacseppek.hu/