16 december 2010

Mixing medium házilag

Már említettem az előző, zsákmányos bejegyzésben, hogy vettem csillámport, és szeretnék belőle tust gyártani. Olvasgattam a neten, és a sminkkel.com - on találtam is erről egy bejegyzést. A pigmentekhez volt írva, hogy mixing mediummal összekeverve tus-szerű anyagot kapunk belőle. Ezt felhasználva, én a csillámokhoz használtam, kisebb sikerrel.
Ne tévesszen meg a felirat :)
A teljes bejegyzéshez katt:


Először a mixing mediumot kellett elkészítenem, ugyanis nem volt ilyen anyagom. Ehhez kellett glicerin, víz és egy üveg, amiben összekeverem a kettőt. Nos én ezen nagyon sokat agyaltam, hogy mibe töltsem. Végül rátaláltam erre a kis essence körömvédő hülyeségre, és kiöntöttem, megtisztítottam az üveget és lám, van is mibe összekeverni. Viszont nagyon kicsi az üvegnek a szája így még egy kis gondolkodás kellett, hogyan oldjam meg, hogy pontosan adjak hozzá minden hozzávalót és ne öntsem mellé. A 3 rész vizet és az 1 rész glicerint én végül egy gyógyszertári tégelybe öntöttem. (a mérőkanalam nekem egy kiskanál volt :D) Nem akartam sokat készíteni, ugyanis nagyon hamar megromlik, 1-2 hét a szavatossága. Nézzük képekben mi, hogyan történt:
Ez az üveg azért is jó, mert pipettás a teteje és könnyű
így kimérni a mixing mediumot majd a használhathoz.


Ő volt a mérőkanalam. Ez az egy rész glicerin éppen.

Ebbe a tégelybe öntöttem, majd 3 rész víz is mellé került.

Ezzel szívtam a legtöbbet. A pipettával "öntöttem át" az üvegbe a már
összekevert anyagot.
És miután mindent átmertem, nagyon-nagyon összekevertem.

És akkor nézzük használatban...
Hozzávalók a csillámos tushoz...


Nem lett valami bizalomgerjesztő...

És nem is néz ki szépen :(.
 Amint látjátok, ez sajnos nem jött be. Vikitől, a sminkkel.com szerkesztőjétől azt az ötletet kaptam, hogy próbáljak meg hozzáadni hasonló/ugyanolyan árnyalatú pigmentet.

Ő pedig már a pigment és a mixing medium.

Összekeverve. Annyira szééép színe van.

És tényleg gyönyörű lett :). Kicsit későn szárad, szerintem mégis sok lett a víz :(.
Miután a pigmenttel sikerült szép tust készítenem, így tettem még egy próbát a csillámmal. Tettem még hozzá egy kis glicerint, ám nem merek kísérletezni, ugyanis abszolút nem ismerem a hatását, ha eltérek a recepttől. Nem vagyok kozmetikus, sem kémikus, sem holmi tudós, szóval nem mertem többet hozzá adni. Ez már kicsit szebb lett, de még mindig nem az igazi:

Tusnak tökéletes ez a módszer is, de csak pigmenttel. Viszont azzal meg végtelen a lehetőségek tárháza! Nagyon köszönöm a sminkkel.com-nak ezt az ötletet, nagyon hasznos számomra.

8 megjegyzés:

sminkkel írta...

ÖÖÖ... köszönöm e dicséretet, de Viki vagyok és nem Kriszta.:)

A mixing mediumot én csillámmal nem próbáltam még. Ahhoz szuper csillámzselém van (az Ó utcai sminkes boltból), de bármi jó alap lehet, ami kellően tapad.

Kíváncsi voltam, hogy neked hogy sikerül mixing mediummal, mert én nem javasoltam ilyet, hiszen nem próbáltam még normál csillámmal.
Azért javasoltam a pigmentet mellé, mert hátha az meg tudja fogni ezt a fajta csillámot. Mert pl. a Barry M csillámpora pigment alapból áll és nagyon finomra őrölt csillámból, ami az átlag csillámnál kisebb, ergo kevesebb is elég a tapasztásához, mert kisebb súlyt kell megtartani. A pigment a folyadékkal krémszerűvé áll össze, és a nagyon finom csillámnak elég lehet ennyi is, hogy megmaradjon a szemhéjon.

Az ilyen kísérletezés a smink alkímiája.:)))

sunbeam írta...

Háhá, de ciki! Ne haragudj! Volt osztálytársam volt László Krisztina, biztosan innen jött... Ne haragudj, nagyon kellemetlen :/.

suzie írta...

én még kisebb koromban sima szemhéjpúdert kevertem össze glicerinnel, de nem vált be, mert nem száradt meg egyáltalán :/
(azt inkább nem mondom, milyen smink készült vele :DDD)

sunbeam írta...

Tudom, hogy nem javasoltad a csillámhoz, csak a porhoz, írtam is :). De én erőlködtem, de marad a csillámzselé :/.

sunbeam írta...

A bejegyzés óta kísérleteztem egy csomót, mert nekem sem tetszik, hogy lassan szárad. De annyira szép színek születnek és annyira intenzívek, hogy eltekintek efelől, hogy nehezen szárad :/. Kb. fél perc, mire megszárad teljesen. De gyönyörűűű tusok készülnek :)

Sophie írta...

Hú, tényleg szép lett, gratula :)
Mixing medium lehet még (átlátszó) szájfény, körömlakk, akár hajzselé és a petrolátum/vazelin is. Többet nem tudok, de biztos van még.
mixing medium=bármi amivel keverheted
igaz én még senkit nem láttam pigment helyett csillámot használni :)

sunbeam írta...

persze, nem veletlen, hogy nem hasznaltak csillamot. de nagyon kiakartam probalni ezt is. legalabb tudom az eredmenyt :D. majd veszek csillamzselet :)).

sminkkel írta...

Én a csillámzselémet az ó utcai boltban vettem párszáz forintért, és szuperjó. Nagyon tartós, nem hullanak belőle a csillámok. Az erős igénybevételt is remekül bírja. Viszont csak csillámhoz jó, ha már pigment is bejátszik, akkor nem.

És az a jó, ha kipróbálod a dolgokat. Szerintem, így tanul az ember a legtöbbet.:)