24 november 2010

Ecsettisztítás

Sziasztok! Mindenki biztosan tudja, hogy kell ecsetet tisztítani, nem akarom a kis milliomodik bejegyzést megírni erről. Nem tudom felfedeztétek e már a nedves törlőkendők jótékony hatását az ecseten. A samponos mosást nem szoktam naponta elvégezni, viszont utálok koszos ecsettel dolgozni, hiába van külön minden színcsoportnak ecset, akkor sem lehet velük szépen dolgozni. Éppen ezért miután használtam az ecsetet, nedves törlőkendőbe szépen megtörölgetem őket, amitől visszakapják tisztaságukat. Persze ez nem váltja fel a samponos ecsetmosást, viszont napi használatra tökéletes. Itt is aranyszabály, hogy nem szabad, csak azokkal a mozdulatokkal tisztítani, ahogy egyébként használod az ecsetet. Egyébként megrongálódik, ha valami extra technikával tisztítod. Nekem sajnos a napi tisztításra kitalált folyadékok nem jöttek be, viszont ez nagyon :).

Folytatás:
Ahogy látjátok, elég koszos, vagyis színes a kendő. Sikeresen kiválasztottam 3 olyan színt, amit nem lehet a legjobban kitisztítani. Az egyik egy lapos ecset, amin egy csillámos rózsaszín volt, az első egy tusecset, természetesen feketével, a harmadik pedig egy alapozós, kiemelős ecset. Sajnos a képen nem lehet látni, hogy  az ecsetek milyen állapotban vannak, de ha kinagyítjátok, talán látjátok.
Előtte

Utána


Mindezt, egy kb. 2-300 Ft-os törlőkendővel végzem, amit Rossmannban és DMben is lehet venni.

Ti hogyan tisztítjátok az ecseteiteket? Napi szinten kérdezem :)

3 megjegyzés:

sminkkel írta...

Sosem tisztítok samponnal. Benzinnel szoktam. Napi szinten is, mert pár perc alatt tiszta és száraz az ecsetem.
Van egy pumpás flakonom, amiben tiszta alkohol van. Ha munka közben kell tisztítani, akkor azt használom. Illetve a benzines tisztítás után is ilyen spriccel fertőtlenítek.

sunbeam írta...

Hmm, benzin :). Nem lesz után büdi az ecset? Gondolom az alkohol az elveszi az illatát. Az alkohol az nekem is szimpatikus választás, még sosem próbáltam ki, de már többször is szerettem volna. Lehet betérek egy gyógyszertárba :)

sminkkel írta...

Nem lesz büdi. Nagyon hamar elpárolog az "illata" és nem csa az illata, hanem az egész, emiatt nem marad az ecsetben semmi. Gyors és alapos szerintem.
Ezt is a sminkes suliban tanultam és idegenkedve fogadtam. Azt hittem, hogy majd ki kell mosni utána az ecsetet, de nem kell. Az ecsetek is szeretik.:)
Nem nagyon olvastam olyat, hogy valaki benzint használ. Azt már igen (letzmakeup régi blogjában), hogy Írországban sok profi sminkes használ alkoholt, főleg pörgősebb alkalmakkor. Nem olyan hatásos, mint a benzin, de gyors megoldásnak jó.:)
BenNye ecsettisztítóm is volt, de az nekem annyira nem jött be.
Mindig figyelem azért az ecsettisztítós tippeket, hátha látok valahol jobbat, de aztán mindig visszatérek.