08 július 2010

Gazoljunk

Minden nőnek, legalább heti probléma, a nem kívánatos szőrök eltávolítása. Mindenkinek vannak megszokott eszközei, azonban néha ki lehet próbálni mást is. Én is erre kényszerültem, miután tavaly nyáron leejtettem a földre a Philips epillátorom trafóját. A drága nem tört szét, de szét nyílt és nem tudta Éccsapám megjavítani, a szervíz meg drágább lett volna, mint egy új epi. Nem akartam különösebb költségbe verni magam, és gondoltam, itt az ideje a váltásnak. Gyantára. Nem, nem borotvára, arra semmiképp. Mindenki tudja, hogy mennyire erősíti a szálakat, és kb. 2 nap múlva újra kibújnak a kis galádok. Nem mondom, amikor lusta voltam epizni, vagy gyantázni, akkor én is borotvát fogtam, de mindig megfogadom, hogy soha többet. Ezt fél éve bírom :). Tehát tavaly felvásároltam 1-2 fajta hideg gyantát. Olcsót is és drágát is. Itt érvényesül az olcsó húsnak híg a leve, ugyanis nem bizonyultak elég hatásosnak.

Vásároltam a gyanták királyából, a Veetből egy dobozt, a Rossman és a DM saját termékeiből, a Baleából és az Isanából is.
Kezdjük a legrosszabbal. Bátran nyúltam a polcon a Balea termékek közé, hiszen sosem okozott csalódást. Ám a hideggyanta csíkok nem jók. Hiába préselem a használni kívánt területre, kb. a negyedével lesz kevesebb szőrszál. Nehéz felmelegíteni is, habár télen csak rádobtam pár másodpercre a fűtőtestre és hiba meg is volt oldva. Az egész dobozt (20db) elhasználhattam két lábszáramra, akkor sem akarta az igazat.
Az Isana már egy fokkal jobb volt, többször is lehetett használni egy csíkot, de ez sem volt elég hatékony. Egy csík első használatánál a szőrszálak 70-80%-át eltüntette, másodszori használatra, azonban csak a negyedét (sem). Az ára mindkettőnek 1000 Ft. körül mozog, és 18-20 db-os kiszerelésű. Persze van kisebb is, aki kísérletezni akar.
Ezután jött a Veet. Érzékeny bőrre valót vettem, máig sem tudom miért, hiszen - szerencsére - nem érzékeny a bőröm. A 12 db-os 1500 Ft. körül mozog, ám minden fillért megér. Egy kendővel akár egy fél lábszárat is letudtam gyantázni, tehát a 12 sokáig elég volt. A hatékonysága is megfelelő volt. Szóval ezt a terméket csak ajánlani tudom. Kellemes illat és garantált hatékonyság.
Kb. 1 hét után kezdtek kibújni a szőrszálak és elvékonyodott formában. E téren mindhárom megfelelő.
Ja igen. A törlőkendők. Isana és Balea kendője agyon volt olajozva, kb 20 perc mosás után jött le a kezemről. Az ott maradt gyanta foltokat viszont eltávolították. Veet pozitív mindkét szempontból.
Azonban ezek a hideggyanta csíkok nem a legolcsóbbak. Egy kozmetikus kb. 1500-2000 Ft-ért az egész lábat legyantázza.
Én meguntam a gyantázgatást és befektettem egy epillátorba. Nézegettem, hogy 10000 Ft-ért húdejó epik vannak, azonban betértem egy Media Markt-ba (ahol dolgoztam :)) és készségesen elmondták, hogy a 4000 Ft-os Braun, ugyanannyit tud, mint a 12000 Ft-os társa. Hiába a lefagyasztás meg ezek, ha bírod a fájdalmat, akkor úgyis mindegy, ha meg nem, akkor nem fogsz epit venni. Én tudtam, hogy nem akarok újból Philipset venni, mert nem volt olyan jó. Azonban ez a Braun Silk-epil EverSoft tökéletes. Nagyon szépen dolgozik és 2-3 gyantázás árából kijött és biztosan több alkalomra elég. Aki szereti az epillátorokat, annak bátran ajánlom, nem fog csalódni. Ügyesen dolgozik a kis masina, nekem nem fáj jobban egy szemöldök szedésnél, de ez úgy sem mérvadó, mert mindenkinek más a fájdalom küszöbe. Pluszban nekem a szőrszálaim is elég gyengék - mert nem borotválom.
A krémekről. Én eddig csak egyet próbáltam ki, a Balea szőrtelenítő krémjét. Azonban ezzel teljesen meg vagyok elégedve. 1000 Ft. körül vettem és én csak a kezemre használom, kb. havonta. Nem erősödnek tőle a szőrszálak és nagyon hatékonyan eltávolítja őket. Kb. 1 hét után bújnak ki, de sem az epilátor, sem a gyanta után nincs ilyen sima a karom, mint ettől. 2 napig :)

9 megjegyzés:

Maggie írta...

a veet hideggyanta nekem nagyonnagyon nem vált be..betépte a szőrszálakat és véraláfutásos lett, meg uh nagyon rossz volt tényleg..

viszont a ugyanilyen epilátorom van és nagyon szeretem:) előtte is egy braun volt és azt is szerettem szóval ők valószínűleg jókat csinálnak:)

sunbeam írta...

Legalább van egy ellenpélda is a Veetre :).
Igen, ez az epi tényleg nagyon jó :)

suzie írta...

nekem is ilyen az epillátorom:D Igaz, ezen kívül csak egyet használtam ezer éve, de én nem hiszem, hogy túl nagy különbség lehetne a boltokban kapható összes között. A mini szőrszálakat úgysem szedi ki egyik sem, és vannak, amiket nem sikerül gyökerestül, ezért lehetetlen az "akár 3-4 hétig is sima" dumát átültetni a valóságba...

Én most nagyon szeretnék otthon használatos végleges szőrtelenítő gépet venni, de szerintem nálunk még nem kapható.. Megyek nemsoká külföldre, de ott meg azért para ilyen drága dolgot venni, mert ha elromlik cs...hetem:/

Berta írta...

Én mindig is epiláltam, de attól a végén már a 70-80%-a benőtt. És nem tart, csak kb. 4-5 napig a simaság. Ezért elmentem kozmetikushoz gyantázásra. (1100Ft a két láb) Az nagyon bejött, kb. egy hétig jó. De annyira kiszárította a bőröm, hogy leszedte a felső rétegét, és foltos lett. Másodszorra meg már nem is volt túl hatásos, egy csomó rajtamaradt. Szóval nagy nehezen a borotva mellett döntöttem. (A hideggyanta régebben se vált be, nem szedte le normálisan.) Tudtam, hogy a borotva erősít, de a többitől már herótom van. És csodák csodája, már 2 hete használom, és nem erősödött, és kirat 4-5 napig. Szóval erre tényleg nem számítottam. :)

suzie írta...

Hát a borotva olyan, hogy minél több ideig használod, annál gyakrabban kell. Fél év- egy év után nagyjából már úgy néz ki, hogy este használod, és reggelre már nem tökéletesen sima. Egy ideig énis használtam, mert lusta voltam, de már jó ideje megint az epillátort használom. Több időt vesz igénybe sokkal, és ezt is tényleg pár naponta kell, de én azt a szúrós érzést nem bírtam elviselni, mikor nőtt vissza a borotva után.

Heidi írta...

Én régen mindig hideggyantát használtam, de zavart, hogy utána ragadok, mint a fene, hiába az olajos kendő :S
Most áttértem az x-epil vízben oldódó gélgyantájára és nagyon szuper! Eddig ez fáj a legkevésbé (sajnos az epilátort nem bírom :( )

Tetszik a blogod! :) Most találtam rá :)

sunbeam írta...

Vannak krémek arra, hogy ne a bőr alatt maradjon a szőrszál. Én kb. 4-5 éve epizek és bőven elég az 1-2 hetes rendszeresség, úgy, hogy én sem bírom, ha szúr a lábam. A 2. hét végén szoktam általában használni, mert addigra már zavar.
Borotvától viszont 2-3 használat után érezhetően megerősödik. Persze akinek nem bír mást a bőre, az kénytelen azt használni, vagy egyéb, drágább módszereket.
A gyantázás persze nem drága, alkalomként 1000-1200 Ft., de az epilátor meg 4-5ezer Ft. és nem 3-4 alkalomra elég.
De hangsúlyozom, kinek mi jön be. Hiába gazdaságosabb az egyik, ha nem bírja a bőröd

Andi írta...

nekem is Braun van, egy dragabb tipus de olyan mini szorszalakat kiszed, h hihetetlen, en nagyon szeretem.:)

sunbeam írta...

Úgy látszik a Braun mindenkinek bejött :). Ez a kisebb készülék nekem is kiszedi az apróbb szőrszálakat is :).